Mi is a helyzet az ALIENS RPG és FPS háza táján?

A Joystiq korábban jelentette, hogy a Sega kinyírta mind az ALIENS FPS, mind pedig a szerepjáték fejlesztését. Hát a pletyó csak részben igaz. Egyszerűen arról van szó, hogy a Sega bevágta a durcát. Joggal, valószínűleg. Nem felel meg elképzeléseiknek a jelenlegi külalak, érzés, aroma, gőz, gáz meg hangulat, ami árad a két játékból.

A helyzet belső körökben – érts minket, játékfejlesztőket – igen ismert, kiadói részről populáris és már kezdjük megszokni. A Vérpara injektálása a fejlesztői véráramba új kiadói fogás. Nem tetszik a játék minősége és a hülye fejlesztők marhára nem fogják IDŐRE elkészíteni a cuccost, amibe „annyi pénzt” öltünk? – hörgi a vérben forgó szemű kiadó – Nosza, akkor Vágjuk már terrorba a rongyos kis szerencsétlen fejlesztők életét!

Erről van szó mindössze.

Mind az Obsidiannál készülő ALIENS RPG, mind a Gearboxnál szorgalmasan erjedő ALIENS FPS fejlesztése nem szakadt meg. A Sega tartja el nagy pénzekkel a két stúdiót. A készítők Sega pénzből zabálják a pizzát, Sega pénzből veszik a tizenkét négyzetméteres plazmatévét és Sega pénzből nevelik a frissen született hatos ikreiket, akiket Sega pénzből hordanak luxusterepjárókkal a játszótérre.

A Sega jogosan ideges, amikor NEM LÁTJA IDŐRE azt a grafikai minőséget, azt a hinnye-de-kafa! hangulatot meg összhatást, amit elképzelt magának és főleg ami blokkbászter színvonalat eltervezett magának, hogy majd piacot robbant vele. Ezek az értékek az Obsidian meg a Gearbox ALIENS cuccosban nincsenek benne vagy nem elég erősen, zamatosan, pimaszul és nagy mellénnyel képviseltetik magukat.

Védekezhet az Obsidian, hogy „Óóó a Sega által kiszabott ennyi rövid idő alatt nem tudunk hiperdurva RPG-t készíteni.”

Két módon lehet megkerülni ezt a problémát:

  1. A fejlesztők nagy intenzitással seggbe rugdossák magukat, megcsókolják a Szent Tehén orrát és Vérpara „csináljátok meg, különben annyi!” terrorhónapok során eljutnak a Nirvánába meg vissza. Miközben befejezik a játékot és genetikai evolúció megy végbe agytekervényeikben és felfejlődnek arra a hiperprofi szintre, ami a Segának kell.
  2. A Sega nem látja, hogy megijedtek volna a fejlesztők és ábszolút nem igyekeznek semerre, hanem hajtják a magukét: „Nem tudjuk ennyi idő alatt megcsinálni!” Ráadásul szajkózzák ezt a jelenlegi – Sega által látott – Nem-elég-jó grafikai és dizájn minőségi színvonalukon. Ekkor a Sega fogja magát és NEM KÜLD TÖBB PÉNZT A FEJLESZTŐKNEK. Folyományképp a Sega szépen közli mindkét stúdióval, hogy
    – Gyerekek, kevesek vagytok ehhez, köszönjük a munkát, de nem kérünk belőle!

És szimplán átviszi másik, jobb képességű, időre elkészülő hiperprofi stúdióhoz mindkét ALIENS játékot. Tehát lesz ALIENS RPG, lesz ALIENS FPS, csak valószínű, hogy nem a jelenlegi, inkompetensnek kiértékelt stúdiókkal készítteti el őket a Sega.

Feargus Urquhart, Obsidian főnök nem véletlenül nem említette, nem kommentálta az ALIENS RPG-t, mikor kérdezték, igazak-e a híresztelések a beszüntetésről meg kirúgásokról?
– „Az Alpha Protocolt fejlesztjük” – ami mellesleg szintén Sega játék – „továbbá pár be nem jelentett projekt van tarsolyunkban…” (hardwired.hu)


Először arról szóltak a hírek, hogy az Obsidian által fejlesztett Aliens RPG-nek befellegzett. Később finomítottak és arra utalgattak, egy másik cég még átveheti a fejlesztést és különben sincs veszve minden. David Kondor online önéletrajzában viszont az áll, hogy „Designer for canceled third-person action Aliens RPG (Xbox 360, PS3, & PC)” azaz dizájnere volt egy kifektetett nézdahátam Aliens szerepjátéknak, tehát a projektet igenis kinyúvasztották. A SEGA persze egyelőre nem kíván hullámokat vetni egy esetleges beismerő nyilatkozattal. (hardwired.hu)


Nagy a bizonytalanság Alien ügyben. Három játékot kapunk, netán kettőt, esetleg egyet, vagy végül semmit?
A Sega még 2006 végén kürtölte világgá, hogy sikerült megszereznie az Alien franchise „megjátékosításának” jogait. Azon nyomban bejelentette, hogy a Gearbox Software-t egy FPS, az Obsidian Entertainment-et pedig egy RPG fejlesztésével bízta meg. A tervek szerint az előbbi 2008-ban, a komplexebb mű pedig 2009-ben jelent volna meg.

Egy ideig úgy nézett ki, minden a legnagyobb rendben, elkezdtek szivárogni az első infók, majd álló és mozgóképek (bár ebből nem sok volt) az Aliens: Colonial Marines címre keresztelt alkotásból, aztán beütött a ménkű. A Gearbox panaszkodott, hogy nem szerepel jól a Brothers in Arms: Hell’s Higway (pedig szerintem a sorozat legjobb része), majd nemes egyszerűséggel bejelentették, hogy felfüggesztik a savas vérű idegenekkel telepakolt játék fejlesztését. Nem sokkal később már arról cikkezett a sajtó, hogy csak ideiglenes leállás volt, ég a munka a srácok keze alatt, viszont Left 4 Dead irányba módosulna a koncepció. Ennyit a taktikáról és a félelem és rettegés hangulatának megteremtéséről. Mielőtt azonban még kiderült volna, hogy valóban agyatlan darálássá silányítják az eredetileg taktikai shooternek szánt cuccost, érkezett a következő bejelentés – immáron a Sega részéről -, hogy a játék megjelenését hosszabb időre elhalasztják.

Nem sokkal később kiderült, hogy a halasztás egy újabb Aliens vs. Predator feldolgozás miatt lép életbe, amit az első AvP-t is prezentáló, ám azóta csak gyengén középszerű műveket kibocsátó Rebellion kalapál össze – most kapaszkodjatok meg! – 2010 elejére. Tehát az előrehaladottabb állapotban lévő Colonial Marines csak ezután jelenhet meg, már ha egyszer megjelenik. Felmerül a kérdés, miért lett ennyire fontos az AvP? Jómagam már azon se lepődnék meg, ha egy még be nem jelentett mozifilm miatt lenne a nagy felhajtás.
Mi van azonban hírünk tényleges tárgyával, az Aliens RPG-vel? Az Obisidian fórumain történt bejegyzések szerint egy third person akció-RPG formálódik/formálódott, amihez saját grafikus motort fejlesztettek. A cég vezetése szerint a munkálatok jól haladtak. Ehhez képest az AvP 3 bejelentését követően szinte azonnal felröppent a pletyka, hogy az Aliens RPG nem egyszerűen csúszik, hanem egyenesen kukába kerül, minek következtében létszámleépítésbe kezd az Obsidian. A Sega következetesen nem nyilatkozik az ügyben, ahogy a legújabb megkeresésre sem kívánt reagálni.

A legfrissebb eset ugyanis az Obsidian egyik, néhány napja elbocsátott munkatársa körül forog. David Kondor dizájner munkát keres, és az egyik tematikus portálon megtalálható szakmai életútja vázlatos kivonata. Ezek szerint a Nintendo, a Turbine, a Tilted Mill és az Iron Lore sorait is erősítő úriember a saját bevallása szerint TÖRÖLT Aliens RPG-n dolgozott. A Sega, mint fentebb említettem, nem kíván nyilatkozni. (gamestar.hu)